Jakékoliv výpadky automobilového průmyslu mají pro naši ekonomiku zásadní dopady! Fialová gangsterská úderka se těšila na další penězovody! Kdo bude označen za viníka, „zlá“ Čína, nebo soukmenovci z VW?
Loupeživí rytíři vedení lžipremiérem se těšili na porcování pořádně vypaseného medvěda v podobě „baterkárny“ v Líních u Plzně. Továrna na výrobu baterií do elektromobilů měla za úkol rozprodat české lithium v kabátku příslibu pracovních příležitostí na trhu práce v naší zemi.
Tyto strategie vykrádání využívají „lovci ekonomik“ Mezinárodního měnového fondu zejména v zemích třetího světa! Lze se domnívat, že to předurčuje naše blištivé místo na slunci žebříčku mentální a ekonomické vyspělosti?
Proběhlo několik setkání s občany dotčených obcí v Líních a okolí, kde se opravdu politici snažili obhájit svou budoucí kořist a dosmrtné tintily. Takže se malí kluci pod dohledem velkých kluků pustili do práce a snášeli možné i nemožné argumenty k ohloupení občanstva.
Velcí hoši však začali čelit jinému problému. Čínská auta i elektromobily se začínají prezentovat v Evropě za naprosto jinou láci a marže stávajících hráčů na evropském trhu s automobily se začaly jevit tak trochu nereálně a neudržitelně.
První plán, zákaz dovozu aut z Číny nevyšel, protože si Číňani začali kupovat tradiční značky etablované již na trhu, jako je tomu např. s MG. A tím se potvrdilo, že po zlém se s Čínskými ambicemi v autoprůmyslu Evropané nevypořádají. A tak musel přijít plán B.
Proto není divu, že vedení VW oznámilo, že bude vyrábět část své produkce (zejména elektromobilů) v Číně z důvodu konkurence schopnosti. Ta tolik odsuzovaná Čína dodá levné vstupy – suroviny, energie a práci, uleví koncernu od green dealových zátěží a udrží koncern při životě!
A kluci od Vltavy utřou lusku! Vedení VW jen stroze oznámilo, že svůj záměr vystavět fabriku související s výrobou elektroaut v regionu střední Evropy ruší bez udání důvodů!
Výše uvedené by ovšem mělo alarmovat každého, kdo je ekonomicky závislý na automobilovém průmyslu v podobě, jakou dnes známe. S koncernem VW je spojena naše ekonomika pupeční šňůrou a jsou na něm závislé desetitisíce zaměstnanců!
A co naše povalečská vláda? Mlčí a nic nedělá! Přitom byť jen omezení v českých montovnách bude mít dalekosáhlé důsledky a dotkne se takřka všech obyvatel!
A poznámka nakonec. Krásná (zatím jen) kolaborace vyspělé země kolektivního Západu se „zlou a nepřátelskou“ Čínou, spoluzakladatelem BRICS v zájmu ekonomické záchrany. Vidno, že některým zemím to už dochází, už začínají řešit svoji nutnou orientaci pro budoucí časy. Jen v Česku je tak nějak podivně „zaprděno“.